середа, 23 серпня 2017 р.

Всесвітня історія 9 клас

Календарно – тематичне  планування
Історія України
(52 годин на рік/ 1,5 години  на тиждень)
9 клас

Складено до підручника  Гісем О.В., Мартинюк О.О. Історія України: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл./ О.Гісем, О.Мартинюк. - К.: Генеза, - Х.: Вид-во "Ранок", 2017а, згідно з навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія: 5-9 клас», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

з/п
Тема уроку
Дата
Прим-ка

1
Повторення. Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. Практична робота: підготувати повідомлення (або есе) про європейські зв’язки України в Ранній Новий час;


2
Вступ. Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного руху). Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Упровадження «смуги осілості» для євреїв. Практична робота: зіставити (усно або письмово) оглядові карти з історії України, зокрема адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок ХІХ ст.
Вхідне діагностичне оцінювання


РОЗДІЛ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ НАПРИКІНЦІ ХVІІІ – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
3
Наддніпрянська Україна у складі Російської імперії Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій.


4
Українські землі в системі міжнародних відносин Козацтво після ліквідації Запорозької Січі.


5
Соціально-економічний розвиток Наддніпрянської України Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси.


6
Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський осередок українського руху. Кирило-Мефодіївське братство. Практична робота: проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини.


7
Практичне заняття: проаналізувати (усно або письмово) літературні твори Тараса Шевченка в контексті розвитку українського національного руху;


8
Польський національно-визвольний і російський опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. Соціальні рухи. Практична робота: укласти порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського і російського національних/визвольних рухів».


9
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»


РОЗДІЛ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ НАПРИКІНЦІ ХVІІІ – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
10
Західноукраїнські землі у складі Австрійської імперії Політика Австрійської імперії щодо українських територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести.


11
Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких греко-католицьких священиків. «Руська трійця».  Практична робота: підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху;


12
Європейська революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. Скасування панщини. Головна руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід парламентської діяльності. Практична робота: підготувати уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій 1848 р., поборника прав людини.


РОЗДІЛ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ КІНЦЯ ХVІІІ – ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ СТ.
13
Культура України. Розвиток освіти, науки та літератури.  Умови розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. ».   Розвиток української літератури. Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя. ».  


14
Культура України. Розвиток театру, музики, образотворчого мистецтва та архітектури. Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура.».  Практична робота: підготувати і здійснити віртуальну мандрівку «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.»


15
Практичне заняття: Повсякденне життя. Становище жінки. підготувати міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців, поміщиків) в першій половині ХІХ ст.


16
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділів «Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.» та «Повсякденне життя та культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»


РОЗДІЛ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
17
Наддніпрянська Україна в системі тогочасних міжнародних відносин Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна (Кримська) війна 1853–1856 рр.


18
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х років.


19
Особливості модернізації промисловості й сільського господарства Модернізація промисловості й сільського господарства. Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Розвиток залізничного транспорту. Зміни в соціальній структурі суспільства. Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських підприємців.  Практична робота: підготувати повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.», «Пам’ятки правової думки в Україні ХІХ ст.» та ін.


20
Український національний рух наприкінці 50-х – у 60-х рр. ХІХ ст. Громадівський рух 1860–1890-х рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади.  Практична робота:   проаналізувати програмні засади й форми організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних документів, спогадів (на вибір учителя /учительки) й підготувати відповідне резюме;


21
Український національний рух наприкінці 60-х – у 90-х рр. ХІХ ст. Валуєвський циркуляр і Емський указ. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство тарасівців. Практична робота: проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів (на вибір учителя /учительки) й підготувати відповідне резюме;


22
Національне відродження кримських татар. Соціал-демократичний та земський рухи. Ісмаїл Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів.


23
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст.»


РОЗДІЛ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
23

24
Соціально-економічний розвиток західноукраїнських земель у другій половині ХІХ ст.. Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських регіонів. Селянська реформа в Австрійській імперії (1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція.


25
Суспільно-політичне життя на західноукраїнських землях у 60-70-та рр. ХІХ ст. Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. Народовська політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у Галичині, Буковині й Закарпатті.


26
Радикальний рух у Галичині. Перетворення Галичини на «український Пємонт». Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні.   


27
Практичне заняття: скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.


28
Практичне заняття: підготувати повідомлення про культурне життя поляків/євреїв/німців (на вибір учителя /учительки) на території України в ХІХ ст.;


29
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Українські землі у складі Австо-Угорщини в другій половині ХІХ ст.»


РОЗДІЛ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ
30
Соціально-економічний розвиток українських земель Особливості соціально-економічного розвитку. Індустріальна модернізація. Монополізація. Практична робота: спираючись на доступні джерела встановити залежність між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією;


31
Суспільно-політичне життя в Наддніпрянській Україні Політизація та радикалізація українського національного руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації. Самостійницька й автономістська течії в національному русі. Практична робота: підготувати доповідь «Українська політична думка: між федералізмом і самостійністю», «Правозахисні аспекти в діяльності лідерів українського національного руху» та ін.;


32
Події революції 1905-1907 рр. в Україні Наростання політичної напруженості. Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах. «Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. Товариство українських поступовців.


33
Наддніпрянська Україна в 1907-1914 рр. Аграрна реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Посилення тиску з боку російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та шовінізму. «Справа Бейліса».


34
Соціально-економічний розвиток західноукраїнських земель на початку ХХ ст.   Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух.


35


36
Суспільно-політичне життя на  західноукраїнських землях на початку ХХ ст. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр. Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині.


37
Практичне заняття: укласти порівняльну таблицю «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини/Галичини»;


38
Практичне заняття: проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на вибір учителя/учительки) та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст.


39
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Україна на початку ХХ століття перед викликами модернізації»


РОЗДІЛ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В СЕРЕДИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.
40
Розвиток освіти і науки Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за створення українського університету у Львові. Церковне життя. Емансипація жінки. Наукові товариства. Видатні вчені.


41
Практичне заняття: на основі аналізу доступних джерел укласти словесний (або письмовий) історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст. (на вибір учителя/учительки або учнів/учениць)


42
Українська література, театр. Музика в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.. Особливості розвитку культурного життя. Література. Український професійний театр. Родина Тобілевичів.  Музика.


43
Українське образотворче мистецтво та архітектура в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.. Українська романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й модерн в архітектурі. Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й задоволення культурних запитів.


44
Практичне заняття: Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців, зміни у світовідчутті людини. підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації на повсякденне життя та світогляд населення України»;


45
Практичне заняття: підготувати план доповіді «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.»


46
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ – на початку ХХ ст.»


47
Узагальнення і систематизація знань і умінь учнів


48-52
Повторення.




Немає коментарів:

Дописати коментар