середа, 23 серпня 2017 р.

Всесвітня історія 8 клас

Календарно – тематичне  планування
Всесвітня історія
 (35 годин на рік/ 1 година на тиждень)
8 клас

Складено до підручника Всесвітня Історія Гісем О.В.: підруч.для 8 класу загальноосвіт.навч.закл. – Х.: - Вид-во «Ранок», 2016, згідно з навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія: 5-9 клас», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804

Тема
Дата
При-ка


1
Повторення. Середні віки в історії Європи та України.



2
Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України. Практична робота: розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» (за зразком)
Вхідне діагностичне оцінювання



РОЗДІЛ І. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН
2
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. Цивілізації доколумбової Америки (оглядово). Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана;



3
Практичне заняття Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки) підготувати і представити групове повідомлення (презентацію)



4
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал Практична робота: позначити на контурній карті об’єкти, що відображають просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ (колонізовані європейцями землі, напрямки нових торговельних шляхів і центри світової торгівлі ХVІ–ХVІІ ст.)



5
Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин.



6
Повсякденне життя Західної Європи Практична робота: описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст.



7
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин»


РОЗДІЛ ІІ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ
8
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження.



9
Культура бароко. Народження нової європейської науки.



10
Практичне заняття Уявна подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва)



11
Реформація в Німеччині Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і народження протестантизму. Практична робота: представити світ природи та людей очима католика, православного, протестанта



12
Поширення Реформації. Жан Кальвін. Контрреформація в Європі. Ігнатія Лойола. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реформацію



13
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі»



РОЗДІЛ ІІІ.  ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ХVІІ СТ.
14
Становлення абсолютної монархії у Франції.



15
Завершення формування абсолютної монархії у Франції. Кардинал Арман-Жан дю Плессі деРішельє.
Абсолютизм за Луї XIV.  Практична робота: позначити на контурній карті території абсолютних монархій і республік, що існували в XVІ–XVІІІ ст.;



ІІ СЕМЕСТР
16
Англія у XVI ст. Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. «Криваве законодавство». Практична робота: позначити на контурній карті регіони поширення католицизму, протестантизму і православ’я;



17
Англійська революція. Олівер Кромвель. Утвердження парламентаризму. «Білль про права». Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Англійську революцію



18
Володіння Габсбургів. Карл V. Іспанія в XVІ ст. Практична робота: укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя/учительки або учнів/ учениць).



19
Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. Вільгельм І Оранський. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про національно-визвольну війну в Нідерландах



20
Річ Посполита: шляхетська демократія. Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.). Практична робота:  внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Речі Посполитої, позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Речі Посполитої в XVI–XVIIІ ст.;



21
Тридцятилітня війна 1618—1648 рр. Вестфальська система міжнародних відносин. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про шведську експансію в Центральній Європі, Тридцятилітню війну



22
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Держави Західної Європи у ХVІ — ХVІІ ст.»



РОЗДІЛ ІV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ СТ.
23
Османська імперія. Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Османської імперії



24
Московська держава Московське царство. Іван IV Грозний. Смутний час. Правління династії Романових. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про російську експансію у Східній Європі, позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Російської держави (Московського царства, Російської імперії) в XVI–XVIIІ ст.;



25
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про проголошення Росії імперією; обґрунтувати (або спростувати) судження про суперечливий характер реформ Петра І.



26
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Османська імперія. Країни Східної Європи у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст.»



РОЗДІЛ V. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА
27
Просвітництво і промислова революція. Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва



28
Освічений абсолютизм Володіння австрійських Габсбургів. Марія-Терезія. Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І. Катерина ІІ.



29
Міжнародні відносини XVIII ст. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії. Практична робота: позначити на контурній карті територіальні надбання/втрати Великої Британії, Пруссії, Австрійської монархії, Російської імперії в другій половині ХVІІІ ст.;



30
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про війни за незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та Конституції США; позначити на контурній карті нові держави (зокрема США; проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які ідеї епохи Просвітництва в ній відображено.



31
Практичне заняття (на вибір вчителя): проаналізувати повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст., виявити зміни, які стали наслідком промислової революції / поширення ідей Просвітництва.



32
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Епоха Просвітництва»



РОЗДІЛ VІ. СХІДНИЙ СВІТ В ХVІ –ХVІІІ СТ.
33
Китай та Японія в XVI—XVIIІ ст. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії.



34
Індія та Персія в XVI—XVIIІ ст. . Держава Великих Моголів. Бабур, Акбар. Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура Індії та Персії.



35
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в історії людства»










Немає коментарів:

Дописати коментар