Календарно – тематичне
планування
Всесвітня історія
(35 годин на рік/
1 година на тиждень)
8 клас
Складено до підручника Всесвітня Історія Гісем О.В.: підруч.для 8 класу
загальноосвіт.навч.закл. – Х.: - Вид-во «Ранок», 2016, згідно з навчальною програмою
«Історія України. Всесвітня історія: 5-9 клас», затвердженою Наказом
Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804
|
№
|
Тема
|
Дата
|
При-ка
|
|||||||
|
|
|
|||||||||
|
1
|
Повторення.
Середні віки в історії Європи та України.
|
|
|
|
||||||
|
2
|
Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної
доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та
політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в
історії України. Практична
робота: розпочати роботу над укладанням синхронізованої
хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» (за зразком)
Вхідне
діагностичне оцінювання
|
|
|
|
||||||
|
РОЗДІЛ І. ВЕЛИКІ
ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН
|
||||||||||
|
2
|
Причини й
передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі
Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. Цивілізації
доколумбової Америки (оглядово). Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні
відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана;
|
|
|
|
||||||
|
3
|
Практичне заняття Цивілізації
доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки) підготувати і представити групове
повідомлення (презентацію)
|
|
|
|
||||||
|
4
|
Конкіста –
завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на
світ. Торговельний капітал Практична
робота: позначити на контурній карті об’єкти, що відображають
просторове розширення впливу європейської цивілізації на світ (колонізовані
європейцями землі, напрямки нових торговельних шляхів і центри світової
торгівлі ХVІ–ХVІІ ст.)
|
|
|
|
||||||
|
5
|
Мануфактурне
виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин.
|
|
|
|
||||||
|
6
|
Повсякденне життя Західної Європи Практична
робота: описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у
країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст.
|
|
|
|
||||||
|
7
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із
розділу «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних
відносин»
|
|
|
|||||||
|
РОЗДІЛ ІІ. ВИСОКЕ
ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ
|
||||||||||
|
8
|
Гуманізм як
інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження.
|
|
|
|
||||||
|
9
|
Культура
бароко. Народження нової європейської науки.
|
|
|
|
||||||
|
10
|
Практичне заняття
Уявна подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині,
інших країнах; встановити цінності та норми життя, що їх утверджували автори
цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва)
|
|
|
|
||||||
|
11
|
Реформація в Німеччині Католицька церква напередодні Реформації. Мартін Лютер і народження протестантизму. Практична робота: представити світ природи та людей очима католика, православного,
протестанта
|
|
|
|
||||||
|
12
|
Поширення
Реформації. Жан Кальвін. Контрреформація в Європі. Ігнатія Лойола.
Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції.
Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. Практична
робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості
про Реформацію
|
|
|
|
||||||
|
13
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із
розділу «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі»
|
|
|
|
||||||
|
РОЗДІЛ ІІІ. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ХVІІ СТ.
|
||||||||||
|
14
|
Становлення
абсолютної монархії у Франції.
|
|
|
|
||||||
|
15
|
Завершення формування абсолютної монархії у Франції. Кардинал Арман-Жан дю Плессі деРішельє.
Абсолютизм за Луї XIV. Практична робота: позначити на
контурній карті території абсолютних монархій і республік, що існували в
XVІ–XVІІІ ст.;
|
|
|
|
||||||
|
ІІ СЕМЕСТР
|
||||||||||
|
16
|
Англія у XVI ст.
Королівська реформація в Англії. Єлизавета І. «Криваве законодавство». Практична робота: позначити на
контурній карті регіони поширення католицизму, протестантизму і православ’я;
|
|
|
|
||||||
|
17
|
Англійська революція. Олівер Кромвель. Утвердження парламентаризму. «Білль
про права». Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Англійську революцію
|
|
|
|
||||||
|
18
|
Володіння
Габсбургів. Карл V. Іспанія в XVІ ст. Практична робота: укласти і представити історичний портрет одного з монархів
XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя/учительки або учнів/ учениць).
|
|
|
|
||||||
|
19
|
Національно-визвольна
війна в Нідерландах. Утрехтська унія. Вільгельм І Оранський. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про національно-визвольну війну
в Нідерландах
|
|
|
|
||||||
|
20
|
Річ
Посполита: шляхетська демократія. Економічний занепад та політична криза в Речі
Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.). Практична
робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Речі Посполитої,
позначити на контурній карті територіальні надбання і втрати Речі Посполитої
в XVI–XVIIІ ст.;
|
|
|
|
||||||
|
21
|
Тридцятилітня війна
1618—1648 рр.
Вестфальська система міжнародних відносин. Практична
робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості
про шведську експансію в Центральній Європі, Тридцятилітню війну
|
|
|
|
||||||
|
22
|
Урок
контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Держави Західної
Європи у ХVІ — ХVІІ ст.»
|
|
|
|
||||||
|
РОЗДІЛ ІV. ОСМАНСЬКА
ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У ХVІ — ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХVІІІ СТ.
|
||||||||||
|
23
|
Османська імперія. Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної
Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня
політика. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в
Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і
Відня 1683 р.), позначити на контурній карті територіальні надбання і
втрати Османської імперії
|
|
|
|
||||||
|
24
|
Московська держава Московське царство. Іван IV Грозний. Смутний час.
Правління династії Романових. Практична
робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості
про російську експансію у Східній Європі, позначити на контурній карті
територіальні надбання і втрати Російської держави (Московського царства,
Російської імперії) в XVI–XVIIІ ст.;
|
|
|
|
||||||
|
25
|
Внутрішня та
зовнішня політика Петра І. Практична
робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості
про проголошення Росії імперією; обґрунтувати (або спростувати) судження про
суперечливий характер реформ Петра І.
|
|
|
|
||||||
|
26
|
Урок
контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Османська імперія.
Країни Східної Європи у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст.»
|
|
|
|
||||||
|
РОЗДІЛ V. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА
|
||||||||||
|
27
|
Просвітництво і промислова
революція. Початок
індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств
населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок промислової
революції, хронологічні межі доби Просвітництва
|
|
|
|
||||||
|
28
|
Освічений абсолютизм Володіння австрійських Габсбургів. Марія-Терезія.
Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І.
Катерина ІІ.
|
|
|
|
||||||
|
29
|
Міжнародні відносини XVIII ст. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську
спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за
спадщину Османської імперії. Практична
робота: позначити на контурній карті територіальні
надбання/втрати Великої Британії, Пруссії, Австрійської монархії, Російської
імперії в другій половині ХVІІІ ст.;
|
|
|
|
||||||
|
30
|
Колонії Великої
Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність.
Утворення США. Конституція США Практична
робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості
про війни за незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та
Конституції США; позначити на контурній карті нові держави (зокрема США;
проаналізувати Декларацію незалежності Сполучених Штатів і встановити, які
ідеї епохи Просвітництва в ній відображено.
|
|
|
|
||||||
|
31
|
Практичне заняття (на вибір вчителя): проаналізувати повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст.,
виявити зміни, які стали наслідком промислової революції / поширення
ідей Просвітництва.
|
|
|
|
||||||
|
32
|
Урок
контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Епоха
Просвітництва»
|
|
|
|
||||||
|
РОЗДІЛ VІ. СХІДНИЙ СВІТ В
ХVІ –ХVІІІ СТ.
|
||||||||||
|
33
|
Китай та Японія в
XVI—XVIIІ ст.
Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат
Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії.
|
|
|
|
||||||
|
34
|
Індія та Персія в
XVI—XVIIІ ст. . Держава
Великих Моголів. Бабур, Акбар. Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура
Індії та Персії.
|
|
|
|
||||||
|
35
|
Узагальнення до курсу: «Ранній Новий час в
історії людства»
|
|
|
|
||||||
Немає коментарів:
Дописати коментар