середа, 23 серпня 2017 р.

Всесвітня історія 7 клас (оновлена програма)

Календарно – тематичне  планування
Всесвітня історія
 (35 годин на рік/ 1 година на тиждень)
7 клас

Складено до підручника Всесвітня Історія / Подоляк Н.Г.– К.: Генеза, 2007, згідно з навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія: 5-9 клас», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804



з/п
Тема уроку
Дата
П


1
Повторення. Велике переселення народів. Розселення слов’ян.  Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике переселення народів,



2
Вступ. Робота з форзацами, змістом, структурою підручника. Знайомство з літературою та Інтернет – ресурсами. Початок роботи над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці “Європа в
добу Середньовіччя” / за зразком/.  




РОЗДІЛ 1.  ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ
3
Утворення варварських королівств. Франкська держава. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Франкське королівство,  позначити на контурній карті «варварські» королівства.



4
Імперія франків. Карл Великий. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Франкську  імперію;  позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого



5
Візантійська імперія. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  Візантійську імперію;  позначити на контурній карті Візантію



6
Арабський світ: релігія, завоювання, культура. . Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісламу та ісламського літочислення; –   позначити на контурній карті напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат;



7
Практичне заняття.  Організація влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах.



8
Узагальнення. Тематичне оцінювання



РОЗДІЛ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ
9
Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація



10
Середньовічне європейське суспільство Практична робота:  зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи.



11
Середньовічне місто. Повсякденне життя Практична робота: підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір учителя/учениця або учнів/учениць);



РОЗДІЛ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X – XV СТОЛІТТЯХ
12
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії; позначити на контурній карті напрямки походів вікінгів,



13
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Хрестові походи, позначити на контурній карті територію поширення християнства, Хрестових походів



14
Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реконкісту, утворення королівства Іспанія, позначити на контурній карті кордони Королівства Іспанія.



15
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Столітню війну, перше скликання Генеральних штатів у Франції позначити на контурній карті кордони Королівства Франція



16
Англія в ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перше скликання англійського парламенту позначити на контурній карті кордони Королівства Англія,



17
Практичне заняття.  Цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. (на основі витягів з тексту документа)



18
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Священної Римської імперії, позначити на контурній карті кордони  Священної Римської імперії,



19
Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про позначити на контурній карті кордони  італійських торговельних республік, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя



20
Практичне заняття.  Устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки);



21
Узагальнення. Тематичне оцінювання



РОЗДІЛ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
22
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  розкол християнської церкви; позначити на контурній карті межі поширення впливу католицької і православної церков.



23
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про  винайдення книгодрукування; позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження; створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»



24
Практичне заняття.  Повсякденне життя середньовічного студента/учня описати (на основі доступних джерел)



25
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про час поширення романського і готичного мистецьких стилів, раннє Відродження;



26
Практичне заняття.  «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». підготувати ілюстровану уявну екскурсію



27
Узагальнення. Тематичне оцінювання



РОЗДІЛ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ.
28
Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ.  Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості проутворення Польського королівства, правління володарів держав Східної та Центральної Європи   
     позначити на контурній карті територію Польського королівства



29
Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Угорського, Чеського королівств, гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на контурній карті території Угорського, Чеського королівств, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн.



30
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Новгородської боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на контурній карті території Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви.



31
 Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Османської імперії, падіння Константинополя; позначити на контурній карті території Османської імперії, напрямки завойовницьких походів турків-османів.



32
Практичне заняття.  Прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи.



33
Узагальнення. Тематичне оцінювання



Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово)
34
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія.



35
Практичне заняття.  Уявна екскурсія до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії;
підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.



Немає коментарів:

Дописати коментар