Календарно – тематичне
планування
Всесвітня історія
(35 годин на рік/
1 година на тиждень)
7 клас
Складено до
підручника Всесвітня Історія / Подоляк Н.Г.– К.: Генеза, 2007, згідно з
навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія: 5-9 клас»,
затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. №
804|
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
П
|
|
|
|
|
|||
|
1
|
Повторення. Велике переселення народів. Розселення
слов’ян. Практична робота: внести у
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике переселення народів,
|
|
|
|
|
2
|
Вступ. Робота з форзацами,
змістом, структурою підручника. Знайомство з літературою та
Інтернет – ресурсами. Початок роботи над укладанням синхронізованої
хронологічної таблиці “Європа в
добу Середньовіччя” / за
зразком/.
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 1.
ПЕРШІ
СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ
|
||||
|
3
|
Утворення варварських королівств.
Франкська держава. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про
Франкське королівство, позначити на контурній карті «варварські» королівства.
|
|
|
|
|
4
|
Імперія франків. Карл Великий. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну
таблицю відомості про Франкську імперію;
позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла
Великого
|
|
|
|
|
5
|
Візантійська імперія. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну
таблицю відомості про Візантійську
імперію; позначити на контурній карті
Візантію
|
|
|
|
|
6
|
Арабський світ: релігія,
завоювання, культура. . Практична робота: внести у
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перші Арабські халіфати (Омейядів і
Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада,
виникнення ісламу та ісламського літочислення; – позначити на контурній карті напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський
халіфат;
|
|
|
|
|
7
|
Практичне заняття. Організація влади у
«варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших
Арабських халіфатах.
|
|
|
|
|
8
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ
СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ
|
||||
|
9
|
Зв'язок людини і природи. Рух населення.
Внутрішня і воєнна колонізація
|
|
|
|
|
10
|
Середньовічне
європейське суспільство Практична робота: зіставити (на основі витягів з доступних
джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної
Європи.
|
|
|
|
|
11
|
Середньовічне місто. Повсякденне життя Практична робота: підготувати (з використанням кількох видів джерел) і
представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському
будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір
учителя/учениця або учнів/учениць);
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ В X – XV СТОЛІТТЯХ
|
||||
|
12
|
Скандинавія в добу
середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів,
нормандське завоювання Англії; позначити на контурній карті напрямки походів
вікінгів,
|
|
|
|
|
13
|
Хрестові походи.
Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Середньовічні держави: від
роздробленості до станово-представницьких монархій. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Хрестові походи, позначити
на контурній карті територію поширення християнства, Хрестових походів
|
|
|
|
|
14
|
Реконкіста.
Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства
Іспанія. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Реконкісту, утворення
королівства Іспанія, позначити на контурній карті кордони Королівства Іспанія.
|
|
|
|
|
15
|
Франція у
ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках
французьких королів. Луї ХІ. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Столітню війну,
перше скликання Генеральних штатів у Франції позначити на контурній карті
кордони Королівства Франція
|
|
|
|
|
16
|
Англія в
ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна
троянд. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про перше скликання
англійського парламенту позначити на контурній карті кордони Королівства
Англія,
|
|
|
|
|
17
|
Практичне заняття. Цінність «Великої
хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення
європейської правової культури. (на основі витягів з тексту документа)
|
|
|
|
|
18
|
Священна Римська
імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними
володарями Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Священної
Римської імперії, позначити на контурній карті кордони Священної Римської імперії,
|
|
|
|
|
19
|
Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про позначити на контурній карті
кордони італійських торговельних
республік, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя
|
|
|
|
|
20
|
Практичне заняття. Устрій
станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної
Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово)
представити результати зіставлення (висновки);
|
|
|
|
|
21
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ
І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
|
||||
|
22
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в
ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну
таблицю відомості про розкол
християнської церкви; позначити на контурній карті межі поширення впливу
католицької і православної церков.
|
|
|
|
|
23
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні
досягнення. Книгодрукування. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості
про винайдення книгодрукування;
позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані
з початком Відродження; створити повідомлення «Книга і культура читання в
Середньовіччі»
|
|
|
|
|
24
|
Практичне заняття. Повсякденне життя
середньовічного студента/учня описати (на основі доступних джерел)
|
|
|
|
|
25
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про час поширення романського і
готичного мистецьких стилів, раннє Відродження;
|
|
|
|
|
26
|
Практичне заняття. «Середньовічні
замки та собори: візитна картка туристичної Європи». підготувати ілюстровану
уявну екскурсію
|
|
|
|
|
27
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ В X – XV СТ.
|
||||
|
28
|
Чернечі лицарські ордени ( Тевтонський, Лівонський,
орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике
князівство Литовське
за правління Ольгерда ( Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості проутворення Польського
королівства, правління володарів держав Східної та Центральної Європи
позначити на контурній карті територію
Польського королівства
|
|
|
|
|
29
|
Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Угорського,
Чеського королівств, гуситські війни, правління володарів держав Східної та
Центральної Європи; позначити на контурній карті території Угорського,
Чеського королівств, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн.
|
|
|
|
|
30
|
Монгольське панування.
Новгородська боярська республіка. Устрій та
територіальні надбання Великого князівства Московського XIV – на початку XVІ ст. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Новгородської
боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву,
правління володарів держав Східної та Центральної Європи; позначити на
контурній карті території Золотої Орди, Новгородської боярської республіки,
Великого князівства Московського, місце Грюнвальдської битви.
|
|
|
|
|
31
|
Утворення
Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Османської
імперії, падіння Константинополя; позначити на контурній карті території
Османської імперії, напрямки завойовницьких походів турків-османів.
|
|
|
|
|
32
|
Практичне заняття. Прояви
візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних
традицій в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи.
|
|
|
|
|
33
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання
|
|
|
|
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ
СХІД (оглядово)
|
||||
|
34
|
Держава і
суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в
період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат.
Досягнення індійської культури. Японія.
|
|
|
|
|
35
|
Практичне заняття. Уявна екскурсія
до середньовічних пам’яток культури Китаю та Індії;
підготувати індивідуальний або
колективний проект
(вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного
Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар