Календарно – тематичне
планування
Історія України
(52 годин на рік/ 1,5 години на тиждень)
9 клас
Складено до
підручника Гісем О.В., Мартинюк О.О.
Історія України: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл./ О.Гісем,
О.Мартинюк. - К.: Генеза, - Х.: Вид-во "Ранок", 2017а, згідно з навчальною
програмою «Історія України. Всесвітня історія: 5-9 клас», затвердженою Наказом
Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804
|
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Прим-ка
|
|
|
|
||||
|
1
|
Повторення. Сутність
Нового часу. Ранній Новий час в історії України. «Довге» ХІХ століття: доба
модернізації та національного відродження в Європі. Практична робота: підготувати
повідомлення (або есе) про європейські зв’язки України в Ранній Новий час;
|
|
|
|
|
2
|
Вступ. Адміністративно-територіальний
устрій українських територій у складі Російської та Австрійської
(Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за
етапами національного руху). Населення: чисельність, соціальний і
національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки,
росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Упровадження «смуги
осілості» для євреїв. Практична робота: зіставити
(усно або письмово) оглядові карти з історії України, зокрема
адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і
на початок ХІХ ст.
Вхідне діагностичне оцінювання
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 1. УКРАЇНСЬКІ
ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ НАПРИКІНЦІ ХVІІІ – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ
СТ.
|
||||
|
3
|
Наддніпрянська Україна у складі Російської імперії Політика Російської імперії щодо українських етнічних
територій.
|
|
|
|
|
4
|
Українські землі в системі міжнародних відносин Козацтво після ліквідації Запорозької Січі.
|
|
|
|
|
5
|
Соціально-економічний
розвиток Наддніпрянської України Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля.
Чумацький промисел. Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної
революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України.
Порто-франко Одеси.
|
|
|
|
|
6
|
Початок українського національного відродження. Формування сучасної української національної
самосвідомості. Новгород-Сіверський автономістський гурток. Харківський
осередок українського руху. Кирило-Мефодіївське братство. Практична робота: проаналізувати
(усно або письмово) програмні документи Кирило-Мефодіївського братства під
кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції
формування прав і свобод людини.
|
|
|
|
|
7
|
Практичне заняття: проаналізувати
(усно або письмово) літературні твори Тараса Шевченка в контексті розвитку
українського національного руху;
|
|
|
|
|
8
|
Польський національно-визвольний і російський
опозиційний рухи на території України. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки
для України. Соціальні рухи. Практична робота: укласти
порівняльну таблицю «Україна в програмних документах українського, польського
і російського національних/визвольних рухів».
|
|
|
|
|
9
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із
розділу «Українські землі у складі російської імперії наприкінці
ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.»
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 2.
УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ НАПРИКІНЦІ ХVІІІ – У ПЕРШІЙ
ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
|
||||
|
10
|
Західноукраїнські землі у складі Австрійської імперії Політика Австрійської імперії щодо українських
територій. Йосифінські реформи. Соціальні протести.
|
|
|
|
|
11
|
Початок українського національного відродження. «Будителі» Закарпаття. Товариство галицьких
греко-католицьких священиків. «Руська трійця». Практична робота: підготувати
повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його
зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для
розвитку національного руху;
|
|
|
|
|
12
|
Європейська
революція 1848–1849 рр. в українських регіонах Австрійської імперії. Соціальні рухи. Скасування панщини. Головна руська
рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Перший досвід
парламентської діяльності. Практична робота: підготувати
уявний допис до газети «Зоря Галицька» з позиції сучасника революційних подій
1848 р., поборника прав людини.
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 3.
ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ КІНЦЯ ХVІІІ – ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ
ХІХ СТ.
|
||||
|
13
|
Культура України. Розвиток освіти, науки та
літератури. Умови
розвитку культури. Освіта. Львівський університет. Відкриття університетів у
Харкові та Києві. Поступ науки. Видатні вчені. Культурно-освітні товариства. ». Розвиток української літератури. Становлення
сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського. Тарас
Шевченко і його «Кобзар». Творчість Пантелеймона Куліша і Миколи Гоголя. ».
|
|
|
|
|
14
|
Культура
України. Розвиток театру, музики, образотворчого мистецтва та архітектури. Музика, театр, образотворче мистецтво, архітектура.». Практична робота: підготувати
і здійснити віртуальну мандрівку «Пам’ятки образотворчого мистецтва та
архітектури України першої половини ХІХ ст.»
|
|
|
|
|
15
|
Практичне заняття: Повсякденне життя. Становище жінки. підготувати
міні-проект про повсякденне життя мешканців України (селян, міщан, торговців,
поміщиків) в першій половині ХІХ ст.
|
|
|
|
|
16
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із
розділів «Українські землі у складі Австрійської імперії
наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.» та «Повсякденне життя та
культура України кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.»
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 4.
УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
|
||||
|
17
|
Наддніпрянська
Україна в системі тогочасних міжнародних відносин Українське питання в контексті міжнародних відносин. Східна
(Кримська) війна 1853–1856 рр.
|
|
|
|
|
18
|
Ліквідація кріпацтва
та реформи 1860–1870-х років.
|
|
|
|
|
19
|
Особливості
модернізації промисловості й сільського господарства Модернізація промисловості й сільського господарства.
Розширення внутрішнього ринку. Торгівля. Урбанізація. Будівельна лихоманка.
Розвиток залізничного транспорту. Зміни в соціальній структурі суспільства.
Формування інтелігенції й робітництва (пролетаріату). Родини українських
підприємців. Практична робота: підготувати
повідомлення «Українські підприємці ХІХ ст.», «Пам’ятки правової думки в
Україні ХІХ ст.» та ін.
|
|
|
|
|
20
|
Український національний рух наприкінці 50-х – у 60-х
рр. ХІХ ст. Громадівський рух 1860–1890-х
рр. Київська громада. Хлопомани. Польське повстання 1863–1864 рр. та його
наслідки для України. Південно-Західний відділ Російського географічного
товариства. Молоді громади. Практична робота: проаналізувати програмні засади й форми
організації українського руху на підставі публікацій його лідерів, офіційних
документів, спогадів (на вибір учителя /учительки) й підготувати відповідне
резюме;
|
|
|
|
|
21
|
Український національний рух наприкінці 60-х – у 90-х
рр. ХІХ ст. Валуєвський циркуляр
і Емський указ. Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Братство
тарасівців. Практична робота: проаналізувати
політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського
циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів (на вибір
учителя /учительки) й підготувати відповідне резюме;
|
|
|
|
|
22
|
Національне
відродження кримських татар. Соціал-демократичний та земський рухи.
Ісмаїл Гаспринський. Зародження робітничого і соціал-демократичного рухів.
|
|
|
|
|
23
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із
розділу «Українські землі у складі Російської імперії в
другій половині ХІХ ст.»
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 5.
УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ СТ.
|
||||
|
23
24
|
Соціально-економічний розвиток західноукраїнських
земель у другій половині ХІХ ст.. Особливості соціально-економічного розвитку
західноукраїнських регіонів. Селянська реформа в Австрійській імперії
(1848 р.). Кооперативний рух. Трудова еміграція.
|
|
|
|
|
25
|
Суспільно-політичне
життя на західноукраїнських землях у 60-70-та рр. ХІХ ст. Русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»).
Товариство «Просвіта». Наукове товариство імені Шевченка. Народовська
політика «нової ери». Розгортання руху народовців у 1880–1890-х роках у
Галичині, Буковині й Закарпатті.
|
|
|
|
|
26
|
Радикальний рух у
Галичині. Перетворення Галичини на «український П’ємонт». Радикальний рух у Галичині. Іван Франко. Утворення
політичних партій. Русько-українська радикальна партія, Українська національно-демократична
партія. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському
парламенті у Відні.
|
|
|
|
|
27
|
Практичне заняття: скласти
порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та
Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст.
|
|
|
|
|
28
|
Практичне заняття: підготувати
повідомлення про культурне життя поляків/євреїв/німців (на вибір учителя
/учительки) на території України в ХІХ ст.;
|
|
|
|
|
29
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із
розділу «Українські землі у складі Австо-Угорщини в другій
половині ХІХ ст.»
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 6. УКРАЇНА
ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ
|
||||
|
30
|
Соціально-економічний розвиток українських земель Особливості соціально-економічного розвитку.
Індустріальна модернізація. Монополізація. Практична робота: спираючись на доступні джерела встановити
залежність між модернізацією повсякденного життя і трудовою еміграцією;
|
|
|
|
|
31
|
Суспільно-політичне життя в Наддніпрянській Україні Політизація та радикалізація українського національного
руху. Створення і діяльність політичних партій, культурно-освітніх і
військово-спортивних організацій. Проблеми консолідації української нації.
Самостійницька й автономістська течії в національному русі. Практична
робота: підготувати доповідь
«Українська політична думка: між федералізмом і самостійністю», «Правозахисні
аспекти в діяльності лідерів українського національного руху» та ін.;
|
|
|
|
|
32
|
Події революції
1905-1907 рр. в Україні Наростання
політичної напруженості. Події російської революції 1905–1907 рр. в Україні.
Діяльність українських парламентських громад у І і ІІ Державних думах.
«Українське питання» в ІІІ і ІV Державних думах. Товариство українських
поступовців.
|
|
|
|
|
33
|
Наддніпрянська
Україна в 1907-1914 рр. Аграрна
реформа Петра Столипіна та її вплив на Україну. Посилення тиску з боку
російської імперської влади на український рух. Прояви ксенофобії та
шовінізму. «Справа Бейліса».
|
|
|
|
|
34
|
Соціально-економічний
розвиток західноукраїнських земель на початку ХХ ст. Регіональна
спеціалізація промисловості й сільського господарства. Кооперативний рух.
|
|
|
|
|
35
36
|
Суспільно-політичне
життя на західноукраїнських землях на
початку ХХ ст. Українське
представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні.
Український політичний і національно-культурний рух у 1907–1914 рр.
Реформа виборчої системи в Австро-Угорщині.
|
|
|
|
|
37
|
Практичне заняття: укласти порівняльну
таблицю «Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних
партій Наддніпрянщини/Галичини»;
|
|
|
|
|
38
|
Практичне заняття:
проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на
вибір учителя/учительки) та укласти уявний план діяльності його
міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку
ХХ ст.
|
|
|
|
|
39
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із
розділу «Україна на початку ХХ століття перед викликами модернізації»
|
|
|
|
|
РОЗДІЛ 7. ПОВСЯКДЕННЕ
ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В СЕРЕДИНІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ СТ.
|
||||
|
40
|
Розвиток освіти і науки Урізноманітнення форм і напрямів освіти. Боротьба за
створення українського університету у Львові. Церковне життя. Емансипація
жінки. Наукові товариства. Видатні вчені.
|
|
|
|
|
41
|
Практичне заняття: на основі аналізу доступних джерел укласти словесний
(або письмовий) історичний портрет мецената, діяча української науки чи
мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст. (на вибір
учителя/учительки або учнів/учениць)
|
|
|
|
|
42
|
Українська література,
театр. Музика в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.. Особливості розвитку культурного життя. Література.
Український професійний театр. Родина Тобілевичів. Музика.
|
|
|
|
|
43
|
Українське
образотворче мистецтво та архітектура в другій половині ХІХ – на початку ХХ
ст.. Українська
романтична і реалістична школа живопису. Модерн у малярстві. Стилізація й
модерн в архітектурі. Повсякденне життя. Зміни в міській та сільській
забудові. Опіка над здоров’ям і медичні служби. Дозвілля, розваги й
задоволення культурних запитів.
|
|
|
|
|
44
|
Практичне заняття: Вплив процесів модернізації на суспільне життя
українців, зміни у світовідчутті людини. підготувати презентацію «Вплив процесів модернізації
на повсякденне життя та світогляд населення України»;
|
|
|
|
|
45
|
Практичне заняття: підготувати план доповіді «Наш край в другій половині
ХІХ – на початку ХХ ст.»
|
|
|
|
|
46
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із
розділу «Повсякденне життя та культура України в середині
ХІХ – на початку ХХ ст.»
|
|
|
|
|
47
|
Узагальнення і
систематизація знань і умінь учнів
|
|
|
|
|
48-52
|
Повторення.
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар