Календарно – тематичне планування
Історія України
(35 годин на рік/ 1 година на тиждень)
7 клас
Складено до
підручника Історія України / Смолій В.А., Степанков В.С. – К.: Генеза, 2007,
згідно з навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія: 5-9 клас»,
затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. №
804
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
При-ка
|
1
|
Повторення. Історія України в стародавні часи.
|
||
2
|
Вступ. Історія України в Середні віки. Періодизація. Джерела з
історії України.
|
||
РОЗДІЛ 1. ВИНИКНЕННЯ
ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ
|
|||
3
|
Розселення слов’янських племен на території
України.
|
||
4
|
Господарство та суспільство слов’ян.
Практична робота: визначити (за доступними текстовими
джерелами) особливості повсякденного життя та світобачення слов’ян на теренах
України в ІХ–Х ст.
|
||
5
|
Сусіди східних слов’ян. Утворення Русі-України.
Практична робота: позначити на
контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах України
та їхніх сусідів, напрямки походів київських князів ІХ–Х ст.
|
||
6
|
Київські князі. Аскольд, Олег.
Практична робота: внести у
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Київської держави
(Русі-України), правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги,
Святослава), їхні походи/реформи
|
||
7
|
Київські князі. Ігор, Ольга, Святослав. Практична
робота: на підставі доступних
джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або
князя Святослава.
|
||
8
|
Узагальнення.
Тематичне оцінювання
|
||
РОЗДІЛ 2. КИЇВСЬКА
ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) НАПРИКІНЦІ X – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XI СТ.
|
|||
9
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира
Великого. Практична робота:
внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління
Володимира Великого та Ярослава Мудрого, хрещення Русі, утворення Київської
митрополії, розгром Ярославом Мудрим печенігів під Києвом, кодифікацію
руського звичаєвого права, інші (на розсуд учителя)
|
||
10
|
Впровадження християнства. Практична
робота: визначити (за
доступними джерелами) роль і вплив християнської релігії й церкви в житті
руського (давньоукраїнського) суспільства
|
||
11
|
Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава
Мудрого. Практична робота:
позначити на контурній карті територію Київської держави (Русі-України) за
правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого.
|
||
12
|
«Руська правда». Суспільний устрій. Влада
князя. Практична робота:
охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби
(«Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира
Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України.
|
||
13
|
Повсякденне життя. Господарство. Практична
робота: зіставити (за
доступними текстовими джерелами) світосприйняття, господарство (економіку),
структуру та політичний устрій руського суспільства в період становлення (ІХ
– перша половина Х ст.) і розквіту (кінець Х – перша половина
ХІ ст.) Київської держави
|
||
14
|
Міста. Ремесла. Торгівля. Культура. Практична
робота: здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Великого /
Ярослава Мудрого.
|
||
15
|
Узагальнення.
Тематичне оцінювання
|
||
РОЗДІЛ 3. КИЇВСЬКА
ДЕРЖАВА У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XI – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XIII СТ.
|
|||
16
|
Передумови політичного дроблення Київської
держави. Любецький з’їзд князів. Правління Володимира Мономаха. Практична
робота: внести в синхронізовану
хронологічну таблицю відомості про Любецький з’їзд князів, правління
спадкоємців Ярослава Мудрого (Володимира Мономаха та ін.), першу писемну
згадку назви «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерської лаври,
інші (на розсуд учителя)
|
||
17
|
Київське, Переяславське та Чернігівське
князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і
соціально-економічне життя (оглядово). Практична робота: позначити на контурній карті й надписати
території князівств часів роздробленості Київської держави (Русі-України) та
половецькі землі
|
||
18
|
Галицьке і Волинське князівства в другій
половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл (оглядово).
|
||
19
|
Культура Русі-України в другій половині
ХІ – першій половині ХІІІ ст. Кочові народи степів України
Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово).Практична
робота: визначити (за
«Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами)
характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича
(на вибір учня) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя
його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя
|
||
20
|
Узагальнення.
Тематичне оцінювання
|
||
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА
ДЕРЖАВА)
|
|||
21
|
Утворення Галицько-Волинської держави. Практична
робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання
Волинського і Галицького князівства в єдину державу, битву на р. Калці,
вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила
Романовича, інші (на розсуд учителя)
|
||
22
|
Походи монголів на Русь. Підпорядкування
руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). Практична робота:
позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території
держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь
у 1239–1242 рр.
|
||
23
|
Король Данило – будівничий
Галицько-Волинської держави. Практична робота:
підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого
князя з династії Романовичів (на вибір учня)
|
||
24
|
Галицько-Волинська держава за наступників
Данила Романовича та її розпад.
|
||
25
|
Культура Галицько-Волинської держави
ХІІІ – першої половини XІV ст. Практична робота: виявити (за доступними візуальними і
текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на
повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському
|
||
26
|
Узагальнення.
Тематичне оцінювання
|
||
|
РОЗДІЛ 5. РУСЬКІ
УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО
|
|||
|
27
|
Інкорпорація руських удільних князівств до
складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав.
Практична робота: внести в
синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств
до складу сусідніх держав, Кревську унію, існування князівства Феодоро,
утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші
(на розсуд учителя);
|
|
|
|
28
|
Кревська унія 1385 р. і українські
території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки.
|
|
|
|
29
|
Держава Феодоро в Криму. Утворення
Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства. (оглядово).
Практична
робота: позначити на контурній карті територію
українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського
ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної
Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав
|
|
|
|
30
|
Практична робота: зіставити
організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій)
у руських удільних князівствах, Кримському ханстві, Великому князівстві
Литовському та Королівстві Польському в XV ст.
|
|
|
|
31
|
Суспільне і церковне життя на теренах
України в XІV–XV ст. Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста,
магдебурзьке право. Практична робота: порівняти (за відомостями з наданих
учителем джерел) правовий статус і повсякденне життя на теренах України в
XІV–XV ст. представників різних станів, верств і етносів
|
|
|
|
32
|
Пам’ятки середньовічної культури
XІV–XV ст. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич. Практична робота: скласти історичний портрет Костянтина
Острозького
|
|
|
|
33
|
Узагальнення.
Тематичне оцінювання
|
|
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ
|
|||
|
34
|
Здобутки середньовічного
русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України.
|
|
|
|
35
|
Внесок Русі-України у формування
європейської цивілізації. Практична робота: на підставі укладеної протягом
навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу
Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в
загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар