середа, 23 серпня 2017 р.

Календарно-тематичне планування з історії за оновленою програмою на 2017-2018 н.р.


Календарно – тематичне  планування
Історія України
(35 годин на рік/ 1 година на тиждень)
7 клас

Складено до підручника Історія України / Смолій В.А., Степанков В.С. – К.: Генеза, 2007, згідно з навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія: 5-9 клас», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804



№ з/п
Тема уроку
Дата
При-ка

1
Повторення. Історія України в стародавні часи.


2
Вступ. Історія України в Середні віки. Періодизація. Джерела з історії України.


РОЗДІЛ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ
3
Розселення слов’янських племен на території України.


4
Господарство та суспільство слов’ян.
Практична робота:  визначити (за доступними текстовими джерелами) особливості повсякденного життя та світобачення слов’ян на теренах України в ІХ–Х ст.


5
Сусіди східних слов’ян. Утворення Русі-України.
Практична робота: позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах України та їхніх сусідів, напрямки походів київських князів ІХ–Х ст.


6
Київські князі. Аскольд, Олег.
Практична робота: внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Київської держави (Русі-України), правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи


7
Київські князі. Ігор, Ольга, Святослав. Практична робота:  на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава.


8
Узагальнення. Тематичне оцінювання


РОЗДІЛ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) НАПРИКІНЦІ X – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XI СТ.
9
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління Володимира Великого та Ярослава Мудрого, хрещення Русі, утворення Київської митрополії, розгром Ярославом Мудрим печенігів під Києвом, кодифікацію руського звичаєвого права, інші (на розсуд учителя)


10
Впровадження християнства. Практична робота: визначити (за доступними джерелами) роль і вплив християнської релігії й церкви в житті руського (давньоукраїнського) суспільства


11
Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого. Практична робота: позначити на контурній карті територію Київської держави (Русі-України) за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого.


12
«Руська правда». Суспільний устрій. Влада князя. Практична робота: охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України.


13
Повсякденне життя. Господарство. Практична робота: зіставити (за доступними текстовими джерелами) світосприйняття, господарство (економіку), структуру та політичний устрій руського суспільства в період становлення (ІХ – перша половина Х ст.) і розквіту (кінець Х – перша половина ХІ ст.) Київської держави


14
Міста. Ремесла. Торгівля. Культура. Практична робота: здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Великого / Ярослава Мудрого.


15
Узагальнення. Тематичне оцінювання


РОЗДІЛ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XI – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XIII СТ.
16
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів. Правління Володимира Мономаха. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Любецький з’їзд князів, правління спадкоємців Ярослава Мудрого (Володимира Мономаха та ін.), першу писемну згадку назви «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерської лаври, інші (на розсуд учителя)


17
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя (оглядово). Практична робота: позначити на контурній карті й надписати території князівств часів роздробленості Київської держави (Русі-України) та половецькі землі


18
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл (оглядово).


19
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово).Практична робота: визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя


20
Узагальнення. Тематичне оцінювання


Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)
21
Утворення Галицько-Волинської держави. Практична робота:  внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича, інші (на розсуд учителя)


22
Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). Практична робота:  позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр.


23
Король Данило – будівничий Галицько-Волинської держави. Практична робота:  підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня)


24
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад.


25
Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XІV ст. Практична робота: виявити (за доступними візуальними і текстовими джерелами) свідчення впливу західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Королівстві Руському


26
Узагальнення. Тематичне оцінювання




РОЗДІЛ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО
27
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, Кревську унію, існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учителя);


28
Кревська унія 1385 р. і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки.


29
Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства. (оглядово). Практична робота:  позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав


30
Практична робота: зіставити організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій) у руських удільних князівствах, Кримському ханстві, Великому князівстві Литовському та Королівстві Польському в XV ст.


31
Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV–XV ст. Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право. Практична робота: порівняти (за відомостями з наданих учителем джерел) правовий статус і повсякденне життя на теренах України в XІV–XV ст. представників різних станів, верств і етносів


32
Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич. Практична робота: скласти історичний портрет Костянтина Острозького


33
Узагальнення. Тематичне оцінювання


УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ
34
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України.


35
Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. Практична робота: на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах.



Немає коментарів:

Дописати коментар